Stockholms Golfdistriktförbund (SGDF) arrangerar varje år seriespel för distriktets klubbar. Det är klubbens ambition att ha ett representationslag i de ålderskategorier som seriespelet omfattar.

Till skillnad från nästan alla andra tävlingar på klubbnivå spelas seriematcherna endast brutto, d.v.s. utan handicap. Därför är vi angelägna om att klubbens bästa spelare i respektive ålderskategori också är de som representerar klubben i detta sammanhang.

Seriespelet är både roligt och utmanande. Det rekommenderas för dig som gillar att tävla ”på riktigt”. Så om du är sugen på att mäta dina krafter med duktiga spelare från andra klubbar, kontakta din lagledare enligt nedan. Ålderskategorierna omfattar den ålder du minst ska uppnå under spelåret. Det finns inga gränser uppåt.

Förutom nedanstående lag har vi också ett elitlag i det nationella seriespelet.

Lagledare

Tine Rehme