Onsdagsgolfen 2024

Onsdagsgolfen startar den 8 maj på 18-hålsbanan.

Alla damer i Troxhammar, 45 år och äldre, är välkomna att spela onsdagsgolf.

Vi alternerar tävlingarna mellan 12- och 18-hålsbanorna, vilket innebär att vi spelar på motsatt bana mot herrarnas onsdagsgolf. Vi spelar både singel-, par- och lagtävlingar. Pris till dagens bästa scorer samt utlottning på scorekorten vid varje tävling. Första start kl 09:30.

Anmälan och betalning görs på Min Golf senast kl. 12.00 måndag före tävling.

Kostnad 40 kr. Startlista publiceras på Min Golf senast kl. 10:00 tisdag före spel. Avanmälan efter anmälningstidens utgång görs via mejl eller telefon till tävlingsledningen.

Damkommittén arrangerar och ansvarar för tävlingarna.

Running Electic 2024

Running Electic startar när banorna öppnar och fortgår under säsongen.

Vi kommer i år att genomföra två tävlingsklasser på 18-hålsbanan. A-klass hcp 0 - 24,9 och B-klass hcp 25 - 54.
Spelformen är slagspel med poängbogey. Tävlingen går ut på att få så bra resultat som möjligt på banornas olika hål under säsongen. Den som har flest poäng när tävlingarna avslutats vinner. Scorekortet kan lämnas både efter tävling och sällskapsrunda. Observera att du måste spela hela 18-hålsrundor. Läs mer under Tävlingsvillkor nedan.

Tävlingsvillkor

Övriga damtävlingar 2024

Nationell Damdag
Den 30 maj bjuder vi in ​​till Nationell Damdag på Troxhammars 18-hålsbana med kanonstart kl. 08:30. Spelformen är Fyrboll/bästboll poängbogey, i två klasser, partävling.

Nattugglan
Den 13 juni spelar vi Nattugglan. Singeltävling i två klasser med kanonstart kl. 17:30 på 12-hålsbanan.
Tävlingen sponsras av Ekerö Optik.

Avslutningssvingen
Onsdagen den 2 oktober spelar vi säsongens sista tävling, Avslutningssvingen på 12-hålsbanan. Vi spelar scramble i lottade tremannalag med kanonstart kl. 09.00 och därefter äter vi en gemensam lunch.
Anmälan i Min Golf.

Mer information om respektive tävling finns i Min Golf.

Sommarputtningen 2024

Puttningstävling tillsammans med herrarna, 4 x 9 hål. Start kl.13:00.

Spelas
7 maj
4 juni
9 juli
6 augusti
3 september
1 oktober

Anmälning till Säsongstävlingen Tävlingsvillkor

Troxhammar Invitation Dam och Herr 2024

Troxhammar Invitation Dam och Herr

Nytt för i år är att Ladies Invitation och HK Invitation är utbytt till Troxhammar Invitation Dam och Herr.
Tävlingen spelas onsdagen den 21 augusti. Medlem i Troxhammar GK bjuder in en spelare från annan klubb och bildar ett lag. (Två damer bildar lag och två herrar bildar lag.)
Spelformen är Fyrboll/bästboll, poängbogey och spelas i två klasser, Dam- och Herrklass.
Kanonstart kl. 09:30.

Anmälan Tävlingsvillkor

Mälarpokalen 2024

Matchspel tillsammans med herrarna mot Mälarö GK som spelas en gång per år, växelvis på Mälarö och Troxhammar. Partävling, fyrboll (bästboll) match.
Speldag är torsdagen den 27 juni på Mälarö GK.

Vinterputtningen 2023/2024

Puttningstävling på onsdagar för damer 45+ som är medlem i Troxhammar GK. Spelas i Indoorhallen på Troxhammar.

Tävlingarna startar onsdag 15 november och fortsätter 16 onsdagar med uppehåll under Jul och Nyår.
Start kl. 10:00 för grupp A och 12:00 för grupp B.

Tävlingen är nu avslutad.

Tävlingsvillkor RESULTAT Anmälan