Troxhammar IndoorGolf 1 år!

Publicerat: 2023-09-07 10:08 - Skrivet av Johan Eriksson Tapper

Vår inomhusanläggning fyller 1 år! Läs mer om året som varit och hur vi firar detta.

Troxhammar IndoorGolf öppnade i mitten av september 2022 och fyller nu alltså 1 år!

Lokalen erbjuder simulatorgolf utrustat med den senaste tekniken från TrackMan, en 200 kvm stor puttgreen och en väl tilltagen loungeyta. Ambitionen med lokalen var framförallt att erbjuda våra medlemmar möjlighet till golfspel och träning året om. Sett till bokningsbeläggning och feedback upplever vi att satsningen på simulatorgolf verkligen har uppskattats vilket är fantastiskt roligt!

Utöver de vanliga bokningarna har klubbarna arrangerat vinterputtning och juniorträning. Vi har också haft två större tävlingar. Planeringen inför vintersäsongen 23/24 är i full gång, har du synpunkter eller idéer är du varmt välkommen att kontakta oss på indoor@troxhammargk.se.

Hur gick det första året?

• 8096 bokningar
  • 83% beläggning januari - mars
  • 920 696 slag registrerade
  • 65% av alla bokningar avsåg spel på bana
  • 2886 rundor spelades på Mälarö GK Skytteholm och Troxhammar GKs 18-hålsbanor

Hur ska vi fira?

Måndag den 11 september firar vi, då kan du boka tid på Troxhammar IndoorGolf helt gratis! Bokning sker via Sweetspot, ange voucherkoden GRATTIS i samband med bokning - först till kvarn! Gäller alla tider hela dagen, endast måndag 11 september.

Samma dag mellan 10:00-15:00 har vi personal på plats som kan hjälpa dig att komma igång och ge dig mer information om simulatorerna. Då finns även möjlighet att testa slå några slag, klubbor finns att låna.

Välkommen att fira och grattis Troxhammar IndoorGolf!

Välbesökt invigning!

Över 900 000 slag har registrerats under året!