Invigning IndoorGolf

Publicerat: 2022-09-12 14:22 - Skrivet av Rickard Lind

I lördags invigdes IndoorGolf på Troxhammar, ett välbesökt och lyckat arrangemang!

Ca 350 medlemmar från Troxhammar Golfklubb och Mälarö GK Skytteholm invigde i lördags inomhusanläggningen på Troxhammar. I simulatorerna fanns tävlingar som längsta drive, närmast hål och rakast järn 6a. Bandet klipptes kl 12:00 och som invigningslag spelade de båda ordförandena i klubbarna samt driftbolagets ordförande hål 18 på St Andrews i en av simulatorerna. Anläggningen består av 540 kvadratmeter inomhusgolf med 5st Trackman simulatorer av den senaste tekniken och en stor puttgreen på drygt 200kvm. Nu har vi skapat en året runt verksamhet, där golf kan spelas inomhus i alla väder.

Lokalen kommer hålla öppet året runt så det går att spela både på vintern och under ordinarie golfsäsongen vid tex regn, värme, frost eller när du inte får starttid. Både medlemmar, gäster och spelare utan ”grönt kort” är välkomna. Vissa kvällar i veckorna kommer restaurangen hålla öppet i anslutning till lokalen för möjlighet till mat och dryck, se hemsida för öppettider.

Alla medlemmar har 50% på priset och har tilldelats en spelpott som går att nyttja fram till 30/11 2022. För att boka behövs ett konto på ”Sweetspot” mer info här.

All information om IndoorGolf hittar du här.

Grattis till vinnarna i tävlingarna! Välkomna förbi kansliet på Troxhammar GK för att hämta era priser.

Rakast järn 6a

Åke Roxberger