Bokningsregler

Ömsesidig respekt för klubbens personal, gäster, medlemmar och medspelare är något vi värdesätter högt på Troxhammar GK.

Vi har tidsbokning under hela säsongen alla dagar mellan 06.00 – 21.00 om inget annat har angivits.

Samtliga spelare i bollen skall namnges med namn och golf-ID.

Gäst

Som gäst ska du alltid betala greenfee före start, via Min Golf eller i vår reception.
Priset för aktuell greenfee hittar du vid incheckningen eller på hemsidan.

Den som ertappas utan att ha betalat greenfee åläggs att betala dubbel greenfee och kommer dessutom att rapporteras till sin hemmaklubb.

Incheckning

Anmälan ska ske senast 15 minuter före erhållen starttid i receptionen för samtliga spelare i bollen. Det går även att ankomstanmäla sig via mobilappar (t.ex. MinGolf Bokning, Ontag). Om detta ej görs förlorar spelaren rätt till sin starttid. Receptionen har rätt att fylla på bollar med väntande spelare.

Troxhammar Golf äger rätten att vid hög belastning fylla upp bollar till 4- respektive 3-bollar samt att på helger para ihop två 2-bollar till en 4-boll.

Lediga starttider syns tydligt i MinGolf och på hemsidan.

Avstängning

Medlem som uppenbart bryter mot andemeningen i boknings- & avbokningsreglerna kommer stängas av under 2 veckor vid första tillfället och under 4 veckor vid andra tillfället.

Gruppbokningar

Grupper om minst 12 personer som vill boka tidigare än 21 dagar i förväg ska kontakta kansliet via gruppbokningsformuläret. Vi tar emot gruppbokningar i begränsat antal.

Övriga sällskap bokas inom ordinarie bokningsregler.

För gruppbokningar på helgdagar tar vi ut en ej återbetalningsbar bokningsavgift på 100 kronor per person som betalas vid bokningstillfället. Avgiften tas ut för att säkerställa speltillgänglighet för våra medlemmar på helgerna.

Av samma anledning tar vi emot max 32 spelare per dag i gruppbokningar. För mer information klicka här

Hcp-gränser

För att kunna boka tid på någon av våra banor krävs att du har ett hcp på max 54.
På 18-hålsbanan har vi en maxgräns på total hcp i bollen (alla spelares sammanlagda hcp) på 160.
På 12-hålsbanan har vi en maxgräns på total hcp i bollen på 198.

Fadderrunda

Är du nybörjare under utbildning hos oss (är medlem eller har gått nybörjarkurs hos oss men ännu inte uppnått hcp 54) kan du boka tider via telefon eller i receptionen på vår 12-hålsbana på vardagar samt på helger efter klockan 14 i sällskap med en spelare som själv har max hcp 36,0.

Tidbokningsregler för medlemmar.

Medlem med spel alla dagar:

• Kan boka tre starttider, (max en per dag & bana), varav max en helgtid, där medlemmen själv ingår.
  • Ny tid kan bokas först när en bokad starttid är utnyttjad d.v.s. efter avslutad runda.
  • Medlem har rätt att ta med tre (3) gäster till rabatterad greenfee vid spel alla dagar.

Medlem med spel vardagar:

• Kan boka tre vardagstider, (max en per dag), där medlemmen själv ingår.
  • Kan ta med tre (3) gäster till rabatterad greenfee vid spel helgfri vardag.

Medlem med kategori Greenfeemedlemskap & spel på korthålsbanan:

• Gäster till dig som greenfeemedlem betalar ordinarie avgift.