Sommarläger

Publicerat: 2023-05-25 15:45 - Skrivet av Johan Eriksson Tapper

Sommarlovets roligaste aktivitet hittar ni hos oss - golfläger för juniorer!

För barn och ungdomar som vill lära sig spela golf, träffa nya vänner och uppleva en rolig vecka på Troxhammar. 19 - 22 juni klockan 09:00-15:00 alla dagar!

Vi delar oss in i 3 grupper utifrån erfarenhetsnivå och önskemål. Åldern spelar mindre roll. Det viktigaste är att alla har roligt och trivs i sin grupp under veckan.

Vi använder oss av ett roterande schema för att erbjuda en varierad träning med flera olika aktiviteter. Det blir självklart mycket golf men även frisbeegolf, footgolf och andra lekar/aktiviteter. Lägret avslutas med den klassiska golfbrännbollen en av veckans stora höjdpunkter!

Golflägret leds av utbildade ledare där våra PGA-utbildade tränare har huvudansvar för upplägg och bidrar med en vuxen närvaro. PGA-tränaren roterar under veckan och närvarar i alla grupper.

Vad ingår?

• Rolig och utvecklande golfträning
  • Fullspäckade dagar med olika aktiviteter
  • Spel på bana
  • Lunch, frukt & dryck
  • Keps
  • Diplom
  • Erbjudande om fortsatt juniorträning till rabatterat pris

Deltagare tar med sig kläder efter väder, vattenflaska, golfklubbor för den som har och eventuella mediciner. Golfklubbor finns att låna kostnadsfritt under hela veckan.

Lägeravgift: 2495 kr

Anmälan: KLICKA HÄR

Golflägrets grupper

Gröna gruppen
Inget krav på tidigare erfarenheter från golfen eller ett golfhandicap. Oftast är det här våra yngre deltagare träffas! Vi fokuserar på lek och skoj samtidigt som vi lär ut golfens grunder under lekfulla förhållanden.

Blåa gruppen
För dig som testat på golf innan och har grönt kort. Vi fokuserar mer instruktioner och teknikträning. Vi spelar också på banan exempelvis scramble på 12-hålsbanan.

Röda gruppen
För dig som spelar golf och har ett officiellt handicap. Fokus på instruktioner och tekniktävling. Mer spel på banan och vi har minst en tävling under veckan.